راه اندازی نخستین فرودگاه اختصاصی کشور در مهریز یزد

منتشرشده توسط: شیدا بهرامی راد به تاریخ ۱۳۹۸/۲/۱۲ - ۱۰:۱۶

مدیر عامل شرکت توسعه پرواز شهرستان مهریز در نشست با فرماندار مهریز در این باره تصریح کرد: این فرودگاه اختصاصی با هدف آموزش و انجام پروازهای سبک، دو نفره و تاکسی پرواز تا پایان مهرماه در مهریز به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته‌ی عبدالرسول حسینی نسب ، فرودگاه مذکور در زمینی به مساحت ۹۸ هکتار شامل باند فرودگاه، آشیانه و ساختمان اداری ایجاد شده است.

حسینی‌نسب با بیان این که باند فرودگاه مذکور به طول ۱۶۰۰ متر و عرض ۲۵ متر در حال تکمیل است، تصریح کرد: این فرودگاه دارای سه آشیانه به مساحت کلی ۴۲۰۰ مترمربع و یک ساختمان اداری است که تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی، ظرفیت این فرودگاه را ۵۰ فروند هواپیمای آموزشی خواند و عنوان کرد: مهم‌ترین اصل برای یک فرودگاه، امنیت آن، جایگاه سوخت‌گیری مناسب و مکان فنی مناسبش است که در این فرودگاه دیده و عملیاتی شده است.

مدیر عامل شرکت توسعه پرواز مهریز به برخی مشکلات این فرودگاه نیز پرداخت و افزود: آسفالت نبودن مسیر فرودگاه و تامین آب مورد نیاز از جمله مشکلات کنونی این واحد است.

حسینی‌نسب ادامه داد: در آینده‌ای نزدیک تنها هتل هوایی کشور جهت اسکان مسافران در همین مکان، افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

رضا زارع زاده، فرماندار مهریز نیز گفت: این نوآوری در شهرستان مهریز بسیار رضایت‌بخش و منحصر به فرد است و برای حل مشکلات مربوطه پیگیر مسائل مربوط به این فرودگاه هستیم.

کد خبر: 
۳۹۵۸۸
جغرافیایی: 
یزد (استان یزد)
کلید واژه: 
تامین آب
نوآوری