Advertisment در دو فصل ابتدایی سال سود سامسونگ کاهش یافت

در دو فصل ابتدایی سال سود سامسونگ کاهش یافت

شرکت الکترونیکی کره جنوبی در سه ماهه ابتدایی سال گزارشی ضعیف از سوددهی شرکت ارائه کرد، گزارشی که در دو سال گذشته بی سابقه بوده است.
اخبار اقتصاد انرژی

سامسونگ به سهامداران خود وعده داده که نیمه دوم سال جاری قادر خواهد بود کاهش سود فصل اول، و احتمالا فصل دوم، سال را جبران کند.

به گزارش «انرژی امروز» از بازار سرمایه، شرکت الکترونیکی کره جنوبی در سه ماهه ابتدایی سال گزارشی ضعیف از سوددهی شرکت ارائه کرد، گزارشی که در دو سال گذشته بی سابقه بوده است.

مدیران شرکت معتقدند گرچه این وضعیت در فصل دوم نیز ادامه خواهد داشت اما با جهشی که قرار است در آینده نزدیک در فروش تراشه مموری و گوشی‌های هوشمند این شرکت اتفاق بیفتد، در نیمه دوم سال با افزایش روند سوددهی همراه خواهند بود.

سامسونگ که بزرگترین تولیدکننده نیمه هادی‌ها در جهان است تاکید کرده که فصل دوم سال نیز شرکت با کاهش سود روبرو خواهد بود.

به گزارش رویترز به نقل از سامسونگ، دلیل مشکلات زودگذر آن شرکت، کاهش ادامه‌دار قیمت تراشه مموری در بازار خواهد بود، کاهشی که مدیران شرکت امیدوارند با افزایش تقاضا در فصل‌های سوم و چهارم جبران شود.

شرکت سامسونگ در بیانیه ای گفته است، در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ تقاضا برای تراشه مموری افزایش خواهد یافت اما همچنان شرایط محیطی در بازار که باعث عدم اطمینان کسب و کارها می شوند پابرجا خواهند ماند.

گزارش فصل اول شرکت سامسونگ ۶.۲ تریلیون وون کره جنوبی (معادل ۵.۴ میلیارد دلار) سود نشان می دهد اما این سود از سال ۲۰۱۶ کمترین میزان سود فصلی این شرکت بوده است.

درآمد سامسونگ در سه ماهه اول سال حدود ۳.۵ درصد کاهش یافته و به مرز ۵۲.۴ تریلیون وون رسیده، که البته در چهارچوب تخمین‌های قبلی شرکت بوده است.  

رقیب کوچکتر سامسونگ، اس کی هانیکس، نیز با کمترین سود عملیاتی در ۲ سال گذشته فصل اول سال را پشت سر گذاشت. اما این شرکت نیز اطمینان داده که افزایش تقاضا برای چیپ‌ها در راه است و این موضوع کاهش سود فصل اول را پوشش خواهد داد.

چنانچه آمریکا و چین نیز در گفتگوهای تجاریشان به توافق برسند تقاضا برای وسایل الکترونیکی پرمصرف بیشتر خواهد شد.

رویترز به نقل از تحلیلگران بازار می نویسد، در حال حاضر از ترس ادامه‌دار شدن جنگ تجاری آمریکا و چین، چیپ‌های بی شماری انبار شده اند و از این موضوع سبب کاهش قیمت‌ها شده است. با رفع این نگرانی از آینده اقتصاد جهانی، احتمالا سطح موجودی انبارها نیز به سطحی معقول کاهش خواهد یافت و نیاز به تولید دوباره احساس خواهد شد.  

سانگ میونگ-سوپ، تحلیلگر ارشد شرکت اچ آی اینوستمنت اند سیکیوریتزی به رویترز گفته است، از نظر اقتصاد کلان، چین بعد از به نتیجه رسیدن گفتگوهایش با آمریکا احتمالا صنعت فناوری اطلاعات خود را تقویت خواهد کرد تا بتواند اقتصاد ملی را بیشتر حمایت کند. در آن صورت، تقاضا برای محصولات سامسونگ بالا خواهد رفت.

کد خبر: 
۳۹۴۹۱
منبع خبر: 

دسته‌بندی‌ها

سهامداران
فناوری اطلاعات
Digg
Telegram
Blogger
Short URL: http://tinyurl.com/y6fhflv8

انعکاس نظر شما

گالری مرتبط

۴۹