Advertisment زنگنه حامی و طرفدار اوپک است
ایران در مقابله با فقر انرژی پیشتاز بوده است

زنگنه حامی و طرفدار اوپک است

دبیرکل اوپک گفت: زنگنه حامی و طرفدار اوپک در دهه‌های متمادی بوده و همچنین نقش مهمی در همکاری اوپک و غیراوپک ایفا می‌کند.
اخبار نفت

دبیرکل اوپک گفت: زنگنه حامی و طرفدار اوپک در دهه‌های متمادی بوده و همچنین نقش مهمی در همکاری اوپک و غیراوپک ایفا می‌کند.

محمد سینوسی بارکیندو در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی حضور یافت و طی سخنانی با تبریک به مردم ایران که مقابل چالش سیل همبستگی نشان دادند و زنان و بچه‌ها در مناطق مختلف جمع شدند تا به سیل‌زدگان کمک کنند گفت: شما توانستید با حادثه طبیعی مقابله کنید و امیدوارم در مقابل چالش زیست‌محیطی هم موفق باشید. به بازماندگان این حادثه تسلیت می‌گویم.

 

وی ادامه داد: ایران از بنیان‌گذاران اوپک است و حدود ۶۰ سالگی همکاری ایران با اوپک است، من ۲۸امین دبیرکل اوپک هستم و نخستین دبیرکل این سازمان نیز ایرانی بوده است.

 

بارکیندو با تکید بر این که زنگنه باسابقه‌ترین وزیر نفت در اوپک است که بخاطر تجربیاتش بارها با او دیدار داشتم گفت:  زنگنه حامی و طرفدار اوپک در دهه‌های متمادی بوده است و همچنین نقش مهمی در همکاری اوپک و غیراوپک ایفا می‌کند.

 

وی با اشاره به این که قبل از بیانیه تاریخی ۲۰۱۶ مبنی بر کاهش تولید نفت اوپک با آقای زنگنه در این زمینه مشورت کردم، تاکید کرد: از کمک سایر کارشناسان ایرانی مستقر در اوپک با هدایت حسین کاظم‌پور اردبیلی استفاده می‌کنیم.

 

بارکیندو با بیان اینکه ایران یکی از مراکز مهم انرژی در جهان است و دارنده بزرگترین ذخایر نفت و گاز جهان است، تاکید کرد: ایران هیچ‌گاه مردم خود را فراموش نکرده است و گاز در سراسر ایران توزیع شده است و همچنین سی ان جی که یک سوخت پاک است در بخش حمل و نقل استفاده می‌شود.

 

دبیر کل اوپک گفت: ایران در مقابله با فقر انرژی پیشتاز بوده است و همچنین در زمینه تنوع‌بخشی منابع انرژی یک قهرمان است. سهم نفت در تولید ناخالص داخلی ایران به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است، تمام این موارد دستاورد معمولی نیستند.

 

وی در پایان گفت: ایران در دستیابی به اهداف در چهل سال اخیر قابل الگوبرداری است و الگوی مهم برای صنعت نفت در منطقه است که چگونه در شرایط سخت به اهداف خود رسیده است. در حالی که برخی از کشورهای اوپک به نفت وابسته هستند.

کد خبر: 
۳۹۶۰۰
منبع خبر: 
انرژی امروز

دسته‌بندی‌ها

موضوعی: 
جغرافیایی: 
تولید نفت اوپک
کاهش تولید نفت
نفت اوپک
سوخت پاک
تولید ناخالص داخلی
منابع انرژی
Digg
Telegram
Blogger
Short URL: http://tinyurl.com/y26fa5kn

انعکاس نظر شما

گالری مرتبط

۴۹